Zaključci 2. FOS-a po tematiziranim grupama izlaganja održanim 12. i 13.10.2015. u Poreču

Blok: Istraživanje “Iznajmljivači i korištenje alata i tehnike e marketinga u obiteljskom smještaju”
– Nedovoljna zastupljenost vlastitih web stranica (web sjedišta) – ispod 50%
– Natprosječno obrazovani i poduzetni ljudi spremni usvajati nova znanja
– Izostanak sustavne, ciljane edukacije
– Razvoj e–marketing aktivnosti u smislu kvalitetnije komunikacije (interakcije sa postojećim i potencijalnim korisnicima), ali i višekanalnog pristupa transakcijama

Blok: Međunarodni panel “Obiteljski smještaj i trendovi u turizmu”
– Ekonomija dijeljenja (ili kolaborativna ekonomija, tzv. sharing economy) osim velikih koristi za obiteljski smještaj, donosi i prijetnje u vidu rapidnog povećanja prometa nekretninama, osobito u velikom gradovima, kroz kratkoročne najmove.
– Ova vrsta prometa nekretninama, iako se povezuje sa turizmom, nije regulirana zakonima u dijelu ugostiteljske djelatnosti gotovo ni u jednoj zemlji Europe
– Za razliku od većine europskih zemalja, Hrvatska ima dugogodišnju tradiciju zakonodavnog okvira i provedbenih propisa kojima je velikim dijelom obuhvaćena legalizacija turističkog prometa u privatnim kućama, stanovima, kamp parcelama, te na taj način i pokrivena zadovoljavajućim pravnim okvirom
– Obiteljski smještaj Hrvatske može biti lider regije Jugoistočne Europe

Blok: „Kako do specijaliziranih dobavljača proizvoda i usluga za iznajmljivače?“
– Prezentacije zlatnih partnera 2. FOS (Zagrebačka banka, Raiffeisen banka, Grawe Hrvatska, Metro Cash & Carry i Real Experience) i malih sponzora FOS, kroz organiziranje mjesta susreta ponude i potražnje u izlagačkom dijelu prostora, s mogućnošću sklapanja poslova i daljnjih dogovora sa mnogim potencijalnim sponzorima budućih regionalnih FOS-eva i lokalnih edukacijskih radionica
– Na primjeru iz prakse Rentlio prikazano je na koji način ova domaća internet aplikacija za upravljanje manjim objektima u turizmu (iznajmljivači apartmana, soba, hosteli i manji hoteli) pomaže u eliminaciji stresa i administracije u svakodnevnom radu obzirom centralizira i automatizira upravljanje rezervacijama, kanalima prodaje i gostima.

Blok: “Marketingom do veće konkurentnosti i bolje prodaje”
– Google nudi niz BESPLATNIH alata za promociju i praćenje turističkog prometa
– domaće turističke agencije se nude kao pouzdani partneri obiteljskom smještaju, Uniline prakticira individualan pristup svakom domaćinstvu
–  savjeti za bolje online oglašavanje dostupni su i putem tiskanih priručnika autorice Anamarije Cicarelli
– Booking.com nudi niz savjeta za bolju vidljivost u cyber svijetu, a novitet je i besplatna izrada vlastite web stranice za poslovne partnere bookong.com-a
– domaća IT tvrtka Real Experience također nudi odlična rješenja za prezentaciju i prodaju usluga u obiteljskom smještaju

Blok: „Institucionalna potpora obiteljskom smještaju“
– Ministarstvo turizma sa brojnim poboljšanjima u smislu pojednostavljenja uvjeta poslovanja: izdavanja rješenja, uvođenja privremenog rješenja za objekte koji su u postupku legalizacije, lakšem prelasku iznajmljivača u ugostitelje, ukidanje obveze ispunjavanja zdravstvenih uvjeta za pružatelje ugostiteljskih usluga smještaja u domaćinstvu, mogućnost udruživanja u integralni (udruženi) hotel i mnoga druga. Više u prezentaciji na www.fos.hgk.hr
– Ministarstvo financija – Porezna uprava predstavilo je zakonodavni okvir, porezni tretman = obveza ili izbor, paušalno oporezivanje dohodak i PDV, oporezivanje – poslovne knjige, iznajmljivači nerezidenti, itd.
– HTZ Glavni ured je predstavio ključna tržišta i obilježja potražnje obiteljskog  smještaja, program produženja turističke sezone “Hrvatska 365”, mogućnost besplatnog korištenja fototeke i promotivnih alata HTZ-a iz kampanje “Croatia, full of life” te novi turistički informacijski sustav TIS i eVisitor sustav prijave i odjave gosta
– Prezentiran je i zaključak Zajednice obiteljskog turizma  pri HGK o neosnovanosti inzistiranja na obavezi posjedovanja energetskog certifikata za objekte u kojima se pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu.
– Prezentiran je „Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža“ (http://www.mint.hr/UserDocsImages/150205_AP_Nacionalni_program_plazze.pdf) kojim Ministarstvo turizma potiče tematiziranje plaža i želi, među ostalim dionicima na razini destinacije, uključiti i predstavnike obiteljskog smještaja u proces tematiziranja plaža.

Blok: „Učimo na iskustvima i primjerima iz turističkih destinacija“
– Projekt „Kvarner Family“ sustav je standarda i mjerila kojima se želi stvoriti nova osnova za povezivanje nositelja obiteljskog smještaja regije Kvarner.
U projekt je uključeno više od 380 objekata koji nude privatni smještaj standardizirane kvalitete, od toga čak 40-ak ih nosi oznaku Pet Friendly znak dobrodošlice za kućne ljubimce, a 20-tak objekata je prilagođeno potrebama ljubitelja aktivnog odmora Bike Friendly i Hike Friendly, dok 30-tak turističkih agencija u svojoj ponudi naglasak stavlja na promociju i popunjavanje kapaciteta s oznakama Kvarner Family Agency. Rezultati monitoringa projekta pokazali su niz zanimljivih podataka o stavovima i mišljenjima iznajmljivača, kao i sociloške promjene, starosne i kvalifikacijske promjene iznamljivača te analizu samog projekta Kvarner Family.
– Koncept dugog boravka (višemjesečnog najma nekretnine) na Francuskom tržištu i kao nov proizvod za domaće iznajmljivače obiteljskog smještaja i kao potencijalno novo tržište za domaće ponuđače smještaja.
– Predstavljen je koncept kreativne destinacije Mali Lošinju, gdje se kontinuirano mjeri kvaliteta smještaja i usluge (online ankete i tajni gost), promišljaju potrebe stranovnika i gosta, njeguje održivi razvoj, odgovorni turizam, inovativan i dinamičan koncept upravljanja destinacijom. 
– Projekt Mapa integrirane turističke ponude otoka „Moja Šolta“ sugerira toplu i srdačnu dobrodošlicu na lijep i drugačiji otok Šoltu, te stručno nudi velik broj ciljano odabrani, korisnih i vrijednih servisnih informacija na otoku, kao i o povezanosti otoka s kopnom,  tekstom i fotografijom prezentira atrakcijsku osnovu otoka, raritete prirodne i kulturne baštine otoka, otok kao destinaciju za oporavak duha i tijela, umjetnički izričaj i kreativnost, skrovite uvale i plaže, ali i autentičnost ugostiteljske ponude i seoskih domaćinstava, te mnogo toga drugog…