Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku sada nagrađuje i putničke agencije, čartere, ugostitelje, hostele, obiteljski smještaj i seoska domaćinstva

“Akcija Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku ove godine ima poseban značaj jer prvi put Udruženja unutar komorskog sustava i udruge izvan njega, zajedno kao partneri, ocjenjuju i biraju najbolje gospodarske subjekte u osam kategorija, a do sada su bile tri”, rekao je predsjednik organizacijskog odbora akcije Franco Palma na konferenciji za medije koja se održala u HGK na kojoj su predstavljene nagrade koje se dodjeljuju poslovnom sektoru u okviru te akcije.

Tako su uvedene nove kategorije; charter kompanija godine, nagrada Okusi Hrvatske, hostel godine, DMC-putnička agencija godine (engl. Destination Management Company) i obiteljski turizam godine. Prijave za sve kategorije objavit će se u srpnju, a ocjenjivanje će biti gotovo početkom rujna.

Direktorica UPUHH-a Iva Bahunek objasnila je kako je ocjenjivanje hotela već počelo, a podijeljeni su u nove kategorije; poslovni hotel, kongresni hotel, odmorišni hotel, wellness hotel, mali i prijateljski hotel i luksuzni hotel pri čemu se svaki hotel može kandidirati za minimalno jednu, a maksimalno dvije kategorije. Podaci o poslovanju hotela za 2014.godinu unose se u bazu podataka Benchmarkinga hrvatskog hotelijerstva prema unaprijed pripremljenom obrascu tako da hoteli koji sudjeluju u Benchmarkingu ne moraju unositi podatke. Provjeru kvalitete usluge provodit će neovisna Mystery Shopping kuća. “Akcija ocjenjivanja kampova u samom je početku za cilj imala ne samo pohvaliti i priznati izvrsnost u kvaliteti, već ujedno i educirati sve kampove na pojedine elemente kvalitete i zahtjeve tržišta te ih tako potaknuti u dodatna ulaganja, širenje ponude proizvoda i usluga i općenito povećanje kvalitete. Drago nam je stoga da je ona potaknula jedan vid zdravog natjecanja i prihvaćena kao prestižno domaće priznanje koje obavezuje same objekte”, rekao je direktor Kamping udruženja Hrvatske Adriano Palman te dodao da je akcija ocjenjivanja kampova već započela.

Predsjednik Udruženja marina pri HGK Sean Lisjak istaknuo je kako uloženi trud, cjelogodišnji rad, usavršavanje i pronalaženje sredstava za poboljšavanje usluge te pažljivo osluškivanje svih klijenata u svim turističkim sektorima i treba biti okrunjeno nagradama. “Uz popunjene kapacitete, zadovoljne goste, značajan udio prihoda koji ostvaruje cjelokupni turizam u Hrvatskoj, jedna ovakva nagrada je motor i poticaj za nastavak kvalitetnog razvoja turizma, koji može odgovoriti sve višim zahtjevima koji se pred njega postavljaju”, mišljenja je Lisjak

Predsjednik Udruženja ugostiteljskih djelatnosti pri HGK Ivan Bogović ustvrdio je kako će se u okviru nove kategorije/nagrade Okusi Hrvatske, koja obuhvaća restorane, vinarije i seoska domaćinstva, vrednovati opremljenost objekta, raznovrsnost ponude, autohtonost i prihod. Objasnio je kako se će procjena provesti kroz tri faze, a riječ je o složenom poslu jer samo restorana ima gotovo četiri tisuće, a u tu brojku nisu uvršteni restorani brze prehrane.

P1000445_425

“Zadnje četiri godine došlo je do eksplozivnog rasta broja hostela pa ih je sada tako 168, a raspolažu s oko 10.000 kreveta. Brojke govore same za sebe pa mi je iznimno drago što se po prvi puta bira i najbolji hostel godine”, rekao je glavni direktor Hrvatskog hostelskog ferijalnog saveza Tihomir Plejić, a dodao je kako će se analizirati i ocjene na društvenim  mrežama. Zamjenica predsjednika Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK Danijela Čavlović također je istaknula kako se po prvi puta obiteljski turizam vrednuje na ovaj način tj. naglasak je na inovativnosti i specijalizaciji ponude. Nagrada za charter kompaniju godine također je jedna od novih kategorija, a analiza prikupljenih podataka obuhvatit će prihod, ostvarena noćenja, dodatne usluge kao i njihovu raznovrsnost. Za DMC putničke agencije godine analiza prikupljenih podataka obuhvatit će prihod, ali i razvoj inovacije, društveno odgovorno poslovanje te kompetencije.

“Osnovni cilj promjena u godišnjim turističkim nagradama jest usklađivanje sustava nagrađivanja s našim razvojnim turističkim strategijama. U Hrvatskoj turističkoj zajednici i Ministarstvu turizma činimo sve kako bi hrvatski turizam pratio svjetske trendove, a upravo su ljudski potencijali i sustav nagrađivanja važna karika u tom procesu. Siguran sam kako će naše turističke nagrade pozitivno utjecati na rad, motivaciju i uspješnost turističkih radnika, odnosno destinacija u cjelini”, poručio je direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić.

Hrvatska gospodarska komora od 1997. godine provodi akciju Turistički cvijet –  kvaliteta za Hrvatsku s ciljem ostvarivanja pozitivne kompetitivnosti na sve zahtjevnijem turističkom tržištu te posredno utjecaj na podizanje kvalitete pružanja usluga gospodarskih subjekata iz turističkog sektora. Akcija se tradicionalno provodi u suradnji sa strukovnim udrugama. Kategorije, nositelji i partneri su: hoteli (HGK i Udruga poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske-UPUHH); kampovi (HGK i kamping udruženje Hrvatske-KUH); marine (Udruženje marina pri HGK); putničke agencije-DMC (Udruženje putničkih agencija pri HGK i  Udruga hrvatskih putničkih agencija – UHPA); charter kompanije (Udruženje čarteraša pri HGK; okusi Hrvatske (Udruženje ugostiteljskih djelatnosti pri HGK i Udruženje hrvatskih restoratera – UHR); obiteljski turizam (Zajednica obiteljskog turizma pri HGK); hosteli (HGK i Hrvatski ferijalni i hostelski savez-HFHS).

Prikupljanje podataka (fizički, financijski i kvalitativni) provodit će se do srpnje 2015. godine. Nakon toga slijedi analiziranje i rangiranje pri čemu će ocjenjivanje kvalitete usluge obuhvatiti tajnog kupca, ocjene na društvenim mrežama, povjerenstvo, a konačni rezultat bit će kombinacija svih kriterija. Dodjela nagrada bit će u listopadu 2015. godine u okviru Dana hrvatskog turizma.