Stav Zajednice obiteljskog turizma pri HGK o uvođenju nacionalnog informacijskog sustava za prijavu i odjavu turista eVisitor

Koristi za vlasnike obiteljskog smještaja uvođenjem Nacionalnog informacijskog sustava za prijavu i odjavu turista eVistior od 1. siječnja 2016. godine su sljedeće:

– Dosadašnja zakonska obaveza prijave gostiju Turističkoj zajednici postaje besplatna. Do sada su se za elektroničku prijavu morali kupovati programi ili obrasci za ručnu prijavu i osobno dostavljanje u TIC-eve nadležnih turističkih zajednica.

– U aplikaciji eVisitor vlasnici smještaja u domaćinstvu dobivaju i besplatnu knjigu – upisnik gostiju, što je također njihova zakonska obaveza. Do sada su se elektronički upisnici kupovali u sklopu informatičkog programa ili kao knjiga (popis) gostiju.

– Konačno ćemo imati pregled pravog stanja smještajnihi kapaciteta u domaćinstvima kako na razini županija, odnosno turističkih mjesta, tako i na razini Hrvatske

– Svi kapaciteti koji se budu oglašavali, a nisu prijavljeni kroz eVisitor sustav, biti će vrlo brzo locirani kao nelegalna djelatnost pa će i borba sa sivim i crnim tržištem biti efikasnija (po ovom pitanju imamo velik broj pritužbi legalnih pružatelja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu)

– Kreira se baza podataka kojom će se moći provoditi marketinške  aktivnosti sustava HTZ-a od oglašavanja do stvaranja web burze ponude i potražnje

– Otvara se novi izravan komunikacijski kanal između sustava HTZ-a i domaćina, pružatelja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu

– Sve važne informacije za poslovanje domaćinstava bit će dostupne neposredno i u realnom vremenu (zakonodavni okviri, porezne obaveze, financijski fondovi, natječaji za korištenje bespovratnih financijskih sredstava, mogućnost korištenja marketinških alata HTZ-a poput baze fotografija, videoklipova …(multimedija) i sl.

Pravo stanje popunjenosti kapaciteta i strukture gostiju

Statistički podaci u realnom vremenu preduvjet su dobrog  marketinga. Do sada je postojalo kašnjenje objave tih podataka u rasponu od 60 do 120 dana, dakle kasnilo se najmanje jednu cijelu sezonu. Poznata je činjenica da se pripreme za iduću sezonu rade u onoj tekućoj, dakle proljeće 2016. godine se priprema u proljeće 2015. godine.
To u Hrvatskoj do sada nije bilo moguće jer nismo imali  kvalitetnu statističku podlogu za razradu operativnih marketinških aktivnosti. Ako zakasnimo sa tim aktivnostima onda nismo utjecali na pripremu i objavu programa realnog sektora. Npr. web i tiskovni katalozi  specijaliziranih touroperatora za ljeto iduće godine izlaze koncem ljeta tekuće godine.
Kako  na vrijeme animirati specijaliste sa pojedinih emitivnih tržišta i iz područja posebnih interesa za određeno receptivno područje još k tome u određenom vremenskom okviru koji oni očekuju, ako  nemamo dobro strukturirane i u realnom vremenu obrađene statističke podatke ?
Marketing je puno više od tiskanja brošura i ‘hodočašćenja’ po sajmovima. Najveći posao se sastoji od prikupljanja podataka i dobre anaitike. Upravo to nam konačno omogućava eVisitor.

Praksa u svijetu

– Gosti se prijavljuju inače svugdje u svijetu kako u hotelima tako i u obiteljskom smještaju.  Formulare (obrasce) uglavnom ispunjavaju sami gosti.

– Prijavnice imaju obavezne i fakultativne rubrike, neke informacije gosti mogu dati samo dragovoljno (poput povjerljivih osobnih podataka, e-mail adrese i sl.),

– U svakom smještaju se provode anketiranja gostiju, kroz fakultativni oblik. Anketiranja gostiju često imaju i karakter nagradne igre – izvlače se popunjeni anketni listići koji imaju upisane i osobne podatke pa se gostima poklanja besplatan boravak. Na taj način dobivamo korisne ulazne podatke za marketing i dodatno promoviramo smještaj.

Sigurnost

O sigurnosti u kontekstu najnovijih zbivanja u svijetu ne treba posebno govoriti. eVisitor omogućava i po tom pitanju provođenje preventivnih mjera. To je na žalost realnost današnjice.

Uvođenje sustava

Sustav će se uvoditi kroz 2016. godinu. Odgovornost za uvođenje sustava je na turističkim zajednicama općina i gradova, koje izravno naplaćuju boravišnu pristojbu i do sada su bile odgovorne za kontrolu njene naplate i kontrolu obveznika plaćanja.
Turističke zajednice moraju osigurati ljude i opremu za unošenje podataka u sustav onim domaćinstvima koja ne raspolažu informatičkom opremom i nemaju mogućnosti prosljeđivanja informacija putem interneta (pokrivenost signalom mobilne mreže, optičke mreže i sl.).
Radi se o opsežnom pothvatu i primjeni na desecima tisuća korisnika pa je razumljivo da će se sustav uhodavati neko vrijeme.
Sve što bude trebalo mijenjati, mijenjat će se u hodu odnosno tijekom implementacije sustava na terenu, jer druge mogućnosti nema. Naravno, treba uzeti u obzir i potrebu povoljnog načina financiranja informatičke opreme za vlasnike smještaja u domaćinstvu. Ovdje se moraju uključiti nacionalne institucije poput Ministarstva turizma i HBOR-a natječajima za sufinanciranje kamata na kredite za nabavku informatičke opreme, bespovratnim sredstvima za organizirane edukacije informatičkih vještina i slično.

Konačno smo sa uvođenjem e Visitora ušli u 21. stoljeće i u administrativnom dijelu. Bilo je i vrijeme obzirom da promocija, booking i korespondencija već uvelike ovise o internetu, što je dobro poznato svim pružateljima ugostiteljskih usluga u domaćinstvu.

Nedo_420x387

Autor: Nedo Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog turizma pri HGK