HGK artikulira investicijske potrebe turizma za nove programe HBOR-a

„Dogovorena je izrada studije o smanjenju PDV-a u turizmu na 5 %, koju ćemo prezentirati ministru financija, imajući u vidu stvarno stanje proračuna, ali i potrebe za rastom na ljestvici konkurentnosti, što predviđa i naša turistička Strategija“, poručio je ministar turizma Anton Kliman na Turističkom poslovnom vijeću HGK, održanom 23. veljače, na kojemu se susreo s predstavnicima udruženja i zajednica pri HGK i predstavnicima vanjskih strukovnih udrugama iz turističkog sektora kako bi im predstavio daljnje smjernice rada Ministarstva turizma.

Napomenuo je da će apelirati na Vladu RH da posebni oblici turizma, poput nautičkog i agro turizma, u cijelosti pređu u nadležnost Ministarstva turizma. Generalno se, poručuje ministar, radi na katalogizaciji svih problema turističkog sektora temeljem informacija prikupljenih od predstavnika gospodarstva, uključujući i HGK.

AntonKliman_425

„Želimo potporu hotelijera u korištenju hrvatskih proizvoda i razradit ćemo model prihvatljiv turizmu, poljoprivredi i financijama“, poručio je Kliman. S njim se slaže i članica Uprave HBOR-a Martina Jus koja je istaknula da je potpora turističkom i poljoprivrednom sektoru jedan od prioriteta HBOR-a. „Trenutno podupiremo 31 kreditni projekt za turizam i poljoprivredu. Do 2011. HBOR je većinu financirao putem banaka, a danas je udio 60 % ukupno financiranja preko njih“, poručila je Jus i pozvala turistički sektor da artikulira svoje potrebe za novim kreditnim linijama / programima putem Hrvatske gospodarske komore te je pozvala poduzetnike da se s konkretnim projektima obrate izravno HBOR-u. Naglasila je kako novca za kreditiranje ima dovoljno te da HBOR samo čeka zahtjeve turističkog sektora.

„U tu svrhu Komora će organizirati i interesne fokusne skupine prema vrstama turističkih proizvoda kako bi se lakše objedinile potrebe turističkih djelatnika prema HBOR-u“, najavila je direktorica Sektora za turizam HGK Leila Krešić Jurić. Iz HBOR-a poručuju kako turistički sektor najviše ulaže u izgradnju i proširenje smještajnih kapaciteta te se u 2016. godini planira, u okviru programa za turizam, odobriti preko milijardu kuna, a za pripremu turističke sezone 20 milijuna kuna.

Na sjednici se raspravljalo o očekivanjima od turističke 2016. pa je tako potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher podsjetio na rekordnih 71,6 milijuna noćenja (8 % više nego 2014. te 3,4 mil. noćenja više nego rekordne 1986.), a osobito na 8 milijardi eura prihoda od turizma procijenjenih za ovu godinu.

„Nedavno smo se sastali s ruskim Veleposlanikom s idejom da se intenzivira turistički promet prema Hrvatskoj, i to čak s triput više gostiju iz Rusije nego prošle godine. Planiraju se novi čarteri iz Rusije, a uvode se i dodatne linije. Croatia Airlines za mjesec dana uvodi let St. Petersburg – Zagreb“, rekao je Zaher dodavši i da loša sigurnosna situacija u Europi ovoga puta donosi dodatne bodove Hrvatskoj.

S njim se složio i predsjednik TPV-a Franco Palma koji je upozorio da emigracijski val što je zapljusnuo Europu negativno utječe na turističku industriju, pri čemu nam zbivanja u Turskoj u značajnijoj mjeri otvaraju rusko tržište. Ova bi turistička godina mogla biti uspješna, ali je nužno provesti planirane aktivnosti na svim razinama.

Tomislav Varga iz najveće hrvatske putničke agencije Atlas d.d. istaknuo je da je trenutni booking 30% bolji u odnosu na isto razdoblje lani, ali i naglasio da se istovremeno javlja problem nedostatka smještajnih kapaciteta, prvenstveno u hotelima.

JosipZaher&AntonKliman_425

Zaher je podsjetio i na akciju „Kupujmo hrvatsko – hrvatski proizvod za hrvatski turizam“ koju je Komora lani pokrenula kako bi umrežila vlastitu proizvodnju i turizam i najavio da se akcija nastavlja ovog proljeća te ostale aktivnosti Komore u turističkoj promociji. „S Hrvatskom turističkom zajednicom ostvarili smo sinergiju u pripremi specijaliziranih poslovnih radionica za nautički turizam. Prva se održala nedavno u Parizu, uskoro će u Stockholmu i Londonu. Krećemo i s radionicama za pustolovni turizam u Parizu i Londonu te za wellness i zdravstveni, najprije u Moskvi, a zatim u Londonu“, rekao je potpredsjednik HGK.

Direktor Sektora za istraživanje tržišta i strateško planiranje HTZ-a Igor Borojević predstavio je turističke rezultate 2015. i očekivanja za 2016. pa je u sklopu toga objasnio kako stopa rasta broja stranih turističkih dolazaka na svjetskoj razini raste za 4,4 %, na europskoj 5 %, mediteranskoj također 5 %, a na razini Hrvatske čak 8,5 %.